Merenje prosečne brzine na naplatnim rampama – besmislica

Nedavno smo iz medija saznali za novu praksu saobraćajne policije – merenje prosečne brzine na auto-putu.

Izračunavanje ostvarene brzine na auto-putevima tako što se prilikom uključenja i isključenja sa auto puta, meri vreme za koje ste prešli određenu razdaljinu i na osnovu njega izračunava prosečna upotrebljena brzina, uskoro će postati praksa. Ukoliko je ostvarena brzina veća od maksimalne dozvoljene na toj deonici puta, državni organi pokretaće postupak protiv vas. Kazne bi stizale i na kućnu adresu.

Ovakva praksa je naišla na značajan odjek u javnosti ali je upitna njegova primena koja se kosi sa zakonima logike jer ostavlja prostora da lako “nadmudrite” saobraćajnu policiju. Pri tome kolektivnu odgovornost onih koji učestvuju u saobraćaju i brinu o njegovoj bezbednosti “gura pod tepih”, a krivicu prebacuje na korisnike puteva, to jest vozače.

Prosečna brzina na auto-putu

Razdaljina između dve naplatne rampe na auto putu Beograd – Niš je oko 210 km. Ako pođemo od pretpostavke da je ograničenje brzine na celoj deonici puta 120 km/čas (a nije, jer ima i ograničenja od 100, 80, pa i manje gde su radovi na putu…), to znači da tu razdaljinu vozač treba da pređe za najmanje 1:45 sati. Ako je pređe brže teško njemu.

Primera radi, na prvoj deonici puta od 110 km vozač vozi brzinom od oko 80 km/čas što znači da je pređe za otprilike 1:08, a drugu deonicu puta (od 100km) vozi brzinom od 200 km/h i pređe je za oko 30 minuta. To znači kada dođe na rampu, on je u vremenskom okviru od 1:45 sati, i neće snositi nikakvu posledicu. Zbog uslova na našim putevima retko se dešava da neko vozi 200 km/h, ali će se dešavati da vozi 180km/h celom rutom, pred naplatnom rampom stane na pumpu, sipa gorivo, ode u WC, pojede sendvič i dođe na rampu taman u vremenskom intervalu od 1:45 sati. Ispada kao da se celom dužinom puta držao ograničenja brzine.

Drugim rečima, ukoliko je maksimalna dozvoljena brzina na putu 120 km/čas, iz gore navedenog primera je jasno da se ne može utvrditi da li ste vi vozili 130, 140, ili pak 200 km/čas i samim tim ne može se jasno utvrditi da li ste prekoračili dozvoljenu brzinu.

Naravno, svi bi mogli da koriste ovu metodu da ne postoje presretači na auto-putevima, koji će u većem obimu loviti bahate vozače, kako je najavljeno iz Uprave saobraćajne policije. Takođe, trenutno ograničenje maksimalne brzine na našim auto-putevima je 120 kilometara na sat, mada se nedavno pominjalo i pokretanje inicijative da ova brzina bude povećana na 130.

Share on facebook
Podeli
Share on twitter
Tvituj
Share on email
Pošalji
Share on linkedin
Objavi

Možda vas zanima i

Da li ste spremni da probate Justiciju?

Neka Vaš biznis bude pravno zaštićen