Svakome od nas se ponekad dogodi da ne plati telefonski račun na vreme, te ta kašnjenja iznose nekad i do mesec dana. U ovakvim situacijama često se susrećemo sa nekim postupcima provajdera mobilne telefonije za koje nismo upoznati da su nezakoniti ili u najmanju ruku diskutabilni.
Ukoliko niste bili u mogućnosti da u jednom platnom intervalu (mesecu) koristite usluge na koje ste se pretplatili (razgovor, poruke, internet), a razlog je isključenje od strane provajdera zbog neizmirenog dugovanja iz prethodnog platnog intervala(meseca) vrlo je izvesno je da ćete dobiti račun koji ste navodno u obavezi da platite. Ovakvim postupanjem provajder mobilne telefonije svesno i sračunato vas dovodi u zabludu da ste dužni da platite iznos koji nikako ne može odgovarati pruženoj usluzi.
Razlog za nezakonitost ovakvog postupanja leži upravo u činjenici da puna cena vašeg paketa podrazumeva korišćenje određenih usluga koje su u nju uračunate (broj minuta za razgovor, poruke, megabajti za internet), te ukoliko vam je onemogućeno korišćenje navedenih stavki, a putem isključenja vaših odlaznih poziva, poruka i interneta, cena vašeg paketa vam nikako ne može biti naplaćena, jer navedene usluge niste mogli koristiti, i to krivicom samog provajdera.
U ovakvom slučaju dolazi do pravne situacije koja se naziva “Neosnovano bogaćenje”, te ukoliko provajder ne uvaži vašu reklamaciju imate pravo na naknadu nastale štete koju ostvarujete putem parnične tužbe.
Napomena: Vaš pravni položaj će biti otežan ukoliko ste potpisali ugovor sa provajderom u kojem stoji da ste dužni na određeno vreme plaćati pun iznos vašeg odabranog paketa, a gde vam on u ZAMENU daje određene i unapred dogovorene pogodnosti (npr. Uzeli ste telefon ili popust na paket).

